Khamis, 5 September 2013

Android Kit Kat - Android Versi Baru Diberi Nama Kit Kat

0 ulasan
 

Google menamakan versi sistem operasi mudah alih miliknya sebagai Android KitKat .
Kerjasama antara Google dan Netsle itu menyebabkan terhasilnya android kit kat. Berita itu datang sebagai satu kejutan kerana firma itu sebelum ini telah menunjukkan versi 4.4 yang akan diberi nama Key Lime Pie . Keputusan untuk jenama perisian dengan nama bar coklat Nestle mungkin akan dilihat sebagai satu rampasan kuasa pemasaran untuk makanan dan pembuat minuman Swiss.

"Ini bukan perjanjian yang dijual beli ," kata John Lagerling , pengarah perkongsian global Android. Sebaliknya, beliau berkata , idea itu adalah untuk melakukan sesuatu yang "seronok dan tidak dijangka ".

Nestle yang sebelum ini telah menerima banyak kritikan cara ia mempromosikan susu tepung bayi di negara membnagun . Ia juga telah menarik balik pelbagai produk, yang paling baru-baru ini beg makanan anjing berikutan kebimbangan salmonella di Amerika Syarikat.

Google juga telah menarik kontroversi yang tersendiri, termasuk laporan terkini dari kerajaan Amerika Syarikat menunjukkan bahawa Android lebih banyak mendapat serangan malware daripada mana-mana OS mudah alih yang lain. Google juga mengumumkan bahawa android juga kini telah mencatatkan sistem yang diaktifkan dengan lebih daripada satu bilion kali pada telefon pintar atau lain-lain peranti.

Sejak tahun 2009 , Google telah memberi nama setiap keluaran Android. Versi sebelumnya telah dipanggil Cupcake , Donut , Eclair , Gingerbread, Honeycomb , Ice Cream Sandwich dan Jelly Bean.




Leave a Reply

Soalan Atau Cadangan, tinggalkan disini.